על
הפרויקט
עודד נוסבאום, מנכ"ל עמותת 'נתינה לאחר ישראל', פנה אליי במטרה לשדרג את הנראות הדיגיטלית של העמותה. האתר הישן, שנבנה בפלטפורמת גוגל סייטס, לא שידר את המקצועיות והאמינות שעמותה בפריסה ארצית זקוקה לה – והוא הניב ליד אחד בלבד בממוצע לשבוע.
במסגרת הפרויקט יצרתי אתר חדש ומעוצב על פלטפורמת וורדפרס, עם מבנה ברור, נגיש ויזואלית ומזמין יותר. עשיתי סדר בעמודי התוכן, חידדתי את המסרים בעזרת מיקרו-קופי מדויק, ונתתי דגש לנקודות החשובות ביותר: מי העמותה, מה היא עושה, ואיך אפשר להצטרף לעשייה החשובה שלה.
במהלך העבודה עלה דיון לגבי עמוד 'פתגמים וציטוטים'. בתחילה חשבתי שאינו רלוונטי לעמותה, אך עודד התעקש להשאירו – והיום הוא חלק בלתי נפרד מהאתר. החזון של 'נתינה לאחר' מבוסס גם על השראה מדברי חכמים, הוגי דעות ומקורות שונים לאורך ההיסטוריה, שמדברים על אהבת ישראל, עזרה לזולת ונתינה לאחר – ולכן העמוד הזה משלים את התמונה הערכית של הארגון.
התוצאה: האתר החדש נראה מקצועי יותר, אמין יותר, ומבוסס כמו שעמותה לאומית אמורה להיות. כמות הלידים השבועיים של מתנדבים פוטנציאליים זינקה בצורה משמעותית, והעמותה מקבלת היום הרבה יותר פניות מאנשים שרוצים לקחת חלק בעשייה.
האתר החדש של 'נתינה לאחר' לא רק מציג את העמותה – אלא מניע אנשים לפעולה ומחזק את האמון הציבורי במיזם החשוב הזה.
היקף העבודה:
- אתר תדמית הכולל דף בית ו-5 עמודים פנימיים
- מבנה ברור, אתר מהיר, ותוכן אינפורמטיבי שמסביר את ההיסטוריה, החזון והערכים של העמותה
- אפשרות ליצור קשר עם מנהלי הסניפים
- הצגת אפשרויות להתנדבות
- גלריית תמונות וסרטוני וידאו מהשטח
הלקוח
נתינה לאחר ישראל
מטרות
• להיות נוכח אונליין
• להגביר מודעות לפעילות העמותה
• לקבל עוד לידים
סוג אתר
נבנה באמצעות
Wordpress, Elementor
רספונסיביות
דסקטופ, טאבלט, מובייל
דומיין
netinalahaher.org.il
כניסה לאתר ←
עמוד הבית הישן היה אנמי, סטטי, בצבעים מיושנים וחסרי חיים. את העמוד החדש עיצבתי בגישה צעירה, אינטראקטיבית, שמציגה הלכה למעשה את הת'כלס – האוכל שאנשי העמותה מבשלים, חבילות המזון והאנשים שעומלים בחסד הזה. ככל שנראה יותר פרצופים והוכחה חברתית – כך עוד אנשים ירצו להשתתף בפעילות.
עמוד הבית בנוי כך שהוא מציג את כל הרבדים של העמותה ומאפשר גישה מהירה לכל עמוד באתר, הכולל הנעות לפעולה ומסרים ברורים. החל ממסך פתיחה, ממשיך לתמצית הפעילות של העמותה, מסך המציג נתוני סטטיסטיים ותמונות מתוך העשייה, כתבות מהתקשורת וסליידר ציטוטים מתחלף שמזמין את הגולשים להכנס ולקרוא עוד כאלה.
באתר הישן, המידע שהציג את העמותה ופעילותה היה מחולק בצורה לא ברורה לשני עמודים שהכילו טקסטים עמודים לעייפה שאינם מושכים קוראים. הטקסט היה מיושר למרכז בצורה שאינה נוחה לקריאה, ותעודת רישום העמותה הוצגה לראווה כמסמך סרוק וחשוף בצורה שאינה מקצועית.
העמוד החדש מציג סדר, מכיל את התוכן בצורה ברורה ונגישה. אני מציג את פניו של מייסד העמותה לטובת האמינות, עמותה שעושה חסד לא צריכה להתחבא ולהתבייש בעשייה שלה – אנחנו רוצים לראות את הפנים של הנפשות הפועלות כדי להבין שמדובר בדבר אמיתי, קיים ומוחשי. הערכים של העמותה מסתובבים במין מעגל אינטרקטיבי שמושך את הגולש לשחק עם העכבר, לעבור על האייקונים ולחשוף את הערכים עליהם העמותה מושתתת.
עמוד הקהילות של העמותה נועד לסייע למתנדבים פוטנציאליים ליצור קשר ישירות עם מנהלי הסניפים. אלא שבאתר הישן העמוד הזה היה מייגע, עם רשימת סניפים ארוכה ולא מסודרת, שנראית כמו ספר טלפונים מייגע וחסר עניין.
באתר החדש יצרתי עמוד שיגרום לגולש להישאר כמה שיותר זמן, באמצעות הצגה של פריסת הסניפים הארצית על מפת ישראל האינטראקטיבית, המכילה נקודות חמות שבמעבר עכבר עליהן נפתחת חלונית עם פרטי מנהל הסניף.
את הסניפים חילקנו לאיזורים בארץ וסידרנו לפי האל"ף-בי"ת – פתאום נוצר סדר ברור. הוספתי כפתורים מהירים ליצירת קשר באמצעות ווטסאפ עם מנהלי הסניפים והצטרפות לקבוצת הווטסאפ של כל סניף.
כמו כן, בהתאם לחזון העמותה המובסס על ציטוטים ופתגמים לאורם היא פועלת, התעקשתי עם עודד שכל מנהל סניף יכתוב כמה שורות על מהי התנדבות עבורו, למה הוא מתנדב, איך זה גורם לו להרגיש – נתתי במה לאנשים שמאחורי העשייה. זה הפך לעמוד שכיף להיות בו עם תוכן אינטראקטיבי ומעניין לקריאה שמגביר אמינות ומשכנע להצטרף לנתינה.
באתר הישן היה עמוד של גלריה. זהו, רק גלריה. זה חשוב להציג תמונות מהשטח, אבל עמוד שלם שמוקדש רק לתמונות? החלטתי לאחד אותו עם הפסקה של "איך זה עובד" מעמוד אודות, עיבתי את התוכן באמצעות בינה מלאכותית ויצרתי עמוד שכיף לגלול בו.
הוספתי גלרייה של סירטוני וידאו, והסבר איך ובמה ניתן לסייע. הגלרייה כבר לא סתם תמונות בגריד משעמם, אלא עם טאבים שמציגים תמונות מהעשייה של כל סניף בנפרד. את האייקונים עיצבתי באמצעות אילוסטרייטור, כך שיתאימו לשפה הגרפית שנגזרת מהלוגו שבצורת לב.
עמוד המוקדש לאיזכורים בתקשורת הוא חשוב לכל עסק, עמותה, או חברה שרוצה להציג הוכחה חברתית, את הגודל שלה – ולתת רושם של צמיחה והתרחבות. במילים אחרות: "תראו, אנחנו בחדשות". יצרתי עמוד שמתאים לשפה החדשה של האתר, יותר מסודר ועם כרטיסיות אחידות ומחולקות לפי שנים. כל כרטיסיה מקושרת לכתבה המקורית.
באתר הישן, עמוד פתגמים וציטוטים היה נראה כמו סיכום בויקיפדיה. ערימות של טקסטים על גבי טקסטים שלא מושכים באמת לקרוא אותם ונראים תלושים למדי עבור אתר של עמותת חסד. אם מישהו רוצה לקרוא ציטוטים הוא יכול לעשות את זה בויקיציטוט, מה מיוחד כל כך בעמוד ציטוטים באתר של עמותת חסד? בנוסף, באתר הישן, כל נושא של ציטוטים קיבל עמוד נפרד, וכך נוצר מצב שיש 4(!) עמודים שלמים רק של ציטוטים.
באתר החדש איחדתי את הכל לעמוד אחד. העמוד קיבל צבע מיוחד משלו כדי לבדל אותו משאר האתר (בורדו עבור המסורתיות והשורשיות), וכל נושא הופרד לטאב משלו. הציטוטים הוגדלו כך שיהיה קל וכיפי יותר לקרוא אותם, הוספתי תמונות של מי שכתב או אמר את הציטוטים האלה כדי להוסיף עניין (בדיוק באותו האופן שבו הוספתי תמונות של מנהלי הסניפים ומייסד העמותה). פרצופים זה דבר שמוכר! פתאום זה לא נראה תלוש ואנחנו מבינים שהציטוטים האלה הם מה שמניע את העמותה, הם הדלק וההשראה שהעמותה פועלת לאורם.
ההנעה לפעולה העיקרית באתר היא להשאיר פרטים כדי שהעמותה תוכל לגייס עוד מתנדבים. באתר הישן, טופס הבקשה להצטרפות היה הדבקה של שאלון גוגל-פורמס שלא נראה מקצועי.
באתר החדש עיבתי את העמוד עם גלריית תמונות פרסומים שנוצרו עבור העמותה שעודד ביקש להכניס לאתר. הטופס נבנה באמצעות אלמנטור ונראה עכשיו כחלק מהאתר עצמו. באמצעות מיקרו קופי שיפרתי את השפה של הטופס, הוא פחות קר והרבה יותר חם ומזמין ונותן הרגשה שיש אנשים עם נשמה מאחורי המסך.
בכל אתר שאני בונה אני יוצר שלושה עמודי תוכן משפטיים חשובים – ללא עלות. אלה ממש עמודי ברירת מחדל שאתר לא יכול להתקיים בלעדיהם: הצהרת נגישות, מדיניות פרטיות ותנאי שימוש. באתרי חנות בדרך כלל מוסיפים גם מדיניות משלוחים והחזרת מוצרים.