בלוג

ככה אני בונה אתרים שגוגל אוהב – גם בלי להיות מקדם אתרים

כל הפעולות שאני עושה כדי לקדם ולחזק את הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש - למרות שאני לא מתעסק בקידום אתרים (SEO)

ככה אני בונה אתרים שגוגל אוהב - גם בלי להיות מקדם אתרים

🚫 למה אני לא מתעסק בקידום אתרים

בעולם הדיגיטלי הזה של בניית אתרים, שבו נדמה שכל אחד עושה “הכול מהכול” – גם בניית אתרים, גם עיצוב, גם כתיבת תוכן וגם קידום בגוגל – אני דווקא מאמין במומחיות. אני מאמין שכדי לעשות משהו באמת טוב, צריך להתמחות בו – ולכן אני משאיר את עבודת הקידום למי שלמד את התחום הזה באמת.

אני לא מציע שירותי קידום אתרים שוטף (SEO) או כתיבת תוכן מקצועית. זה פשוט לא התחום שלי.

אני מגיע מעולמות העיצוב הגרפי וה־UI/UX (איפיון וחוויית משתמש) – ושם בדיוק נמצאת החוזקה שלי: לגרום לאתר להיראות מצוין, להיות נעים לשימוש, ולהעביר את המסר שלכם בצורה הכי חכמה ומדויקת שיש.

אבל – וזה חשוב – גם אם איני “מקדם אתרים”, אני דואג שהאתר שלכם יהיה מוכן לקידום מהיום הראשון. אני מניח תשתית נכונה, כך שאם תרצו בהמשך להשקיע בקידום אורגני או ממומן, תוכלו לעשות זאת בקלות, בלי לבנות הכול מחדש.

 

💯 ובכל זאת, אני לא זונח את הנושא הזה בכלל

הנה כמה פעולות שאני מבצע כחלק מתהליך בניית האתר, כדי לשפר גם את הנראות, גם את הנגישות, וגם את הדירוג שלו במנועי החיפוש:


💬 כתיבת טקסטים בסיסיים בעזרת AI, עם דגש על מילות מפתח

אני משתמש בכלי בינה מלאכותית ודואג שלכל אתר ועמוד יהיה טקסט בסיסי ואיכותי שמדבר בגובה העיניים ומותאם לקהל היעד. לא צריך להיות קופירייטר כדי להשתמש במילות מפתח רלוונטיות שמשתלבות בצורה טבעית בתוכן.
בנוסף, אני מקפיד על מבנה קריא: פסקאות קצרות, שפה פעילה וברורה, ושילוב נכון של ביטויים חשובים בכ־15%–20% מהתוכן – בהתאם להנחיות של גוגל.
חשוב לי להבהיר כי איני מזלזל כלל בעבודתם הנאמנה של האנשים שמתעסקים בכתיבת תוכן. כותבי תוכן הם אנשי מקצוע נחוצים וחשובים שקהל המטרה העיקרי שלהם הוא חברות גדולות – שמסוגלות לשלם על שירות הפרימיום הזה. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לשכור את שירותיהם – למה לא, אני ממליץ בחום ובאהבה. אבל בימינו גם החברות הקטנות, ובעלי העסקים העצמאיים יכולים להרשות לעצמם לתת ערך לגולשים וללקוחות הפוטנציאליים שלהם באמצעות תוכן קריא ונגיש כדי להתחרות על מקומם במנועי החיפוש. אמנם הבינה המלאכותית היא לא 100% מדויקת ודורשת שכתוב – אבל היא עושה עבודה מספיק טובה.

 


⚙️ התקנה והגדרה של תוסף SEO

אני מתקין ומגדיר תוסף ייעודי כמו Yoast SEO (או Rank Math), שמאפשר לנהל תגיות מטה, כותרות, כתובות URL ועוד.
זה מאפשר שליטה מלאה על האופן שבו האתר שלכם מופיע בתוצאות החיפוש.

 


📝 כתיבת מטה־דסקריפשנים לכל עמוד

לכל עמוד באתר אני מוסיף תיאור קצר וברור (Meta Description) שמזמין גולשים להיכנס. זה הטקסט שמופיע תחת השם של כל עמוד כשמוצאים אותו בגוגל.
התיאורים האלו משפיעים על אחוזי ההקלקה (CTR) ומגבירים את הסיכוי שגוגל יציג את האתר שלכם בצורה אטרקטיבית יותר.

 


🍞 הטמעת פירורי לחם (Breadcrumbs)

“פירורי לחם” הם ניווט משני שמראה לגולש (וגם לגוגל) היכן הוא נמצא באתר.
נכון, זה קצת ארכאי – אבל גוגל מת על זה. בנוסף, זה משפר את חוויית המשתמש, וגם עוזר לגוגל להבין את מבנה האתר ואת ההיררכיה בין הדפים.

 


💲סידור נכון של הסלאגים

אני מוודא שעמודים פנימיים או זמניים (כמו טפסים, דפי תודה, טיוטות, תבניות קטגוריה וכדומה) לא ייסרקו על־ידי גוגל.
בנוסף, אני מגדיר כתובות URL נקיות וברורות באנגלית (Slugs) – כדי שגוגל יבין טוב יותר את תוכן הדף. למה זה חשוב? כי טקסט פשוט בעברית הופך לג'יבריש.

לדוגמה:
www.yourwebsite.co.il/אודות/
יהפוך בהעתקה ל-
http://www.yourwebsite.co.il/%D7%90%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA/

מנועי חיפוש חושבים שיש שגיאה בלינק. ולכן רצוי, גם באתרים בעברית להמיר את העמודים הפנימיים לאנגלית, כמו פה:
www.yourwebsite.co.il/about/

 


🧩 מיקוד ואיחוד עמודים ל"עמודי כוח"

בעבר מקדמי אתרים נהגו לשכפל עמודי תוכן עם שינויים קלים – כדי "להערים" על מנועי החיפוש שיחשבו שהאתר מכיל הרבה תוכן שקשור בנושא מסויים. אבל זה היה נכון רק לעבר…
ולכן אפשר לראות בהרבה אתרים ישנים עמודים משוכפלים רבים שנראים אותו דבר אבל עם שינוי קטן וחסר משמעות.

לדוגמה:
איסטלטור בתל אביב, אינסטלטורים בירושלים, איסטלטור בפתח תקווה, אינסטלטור לבתים, אינסטלטור לבתי עסק, וכן הלאה…

היום מנועי החיפוש מבינים שזו טכניקה שמעמיסה על השרתים ולא תורמת הרבה ערך לגולשים.
במקום לפזר עשרות עמודים עם תוכן דומה, אפשר ונכון יותר יהיה לרכז את החומר ל"עמודי כוח" המכילים תוכן חזק וממוקד.
זה עוזר למנוע כפילויות תוכן ולשפר את דירוג האתר סביב נושאים ספציפיים.

 


🧭 יצירת היררכיה מסודרת של תפריטים וקטגוריות

מבנה ניווט ברור עוזר גם לגולש וגם לגוגל להבין את האתר.
אני בונה תפריטים מסודרים, קטגוריות לבלוג או לגלריות, עם תגיות (tags) נוחות לסינון, והיררכיה הגיונית בין העמודים.

 


🧱 הקפדה על מבנה נכון של כותרות (H1, H2, H3)

לכל עמוד יש כותרת ראשית (H1) אחת בלבד וכותרות משנה היררכיות (H2, H3, H4 וכו').
זה לא רק עוזר לקוראים להבין את התוכן – אלא גם עוזר לגוגל לסרוק אותו בצורה יעילה. בנוסף, זה קריטי עבור הנגישות של האתר.

 


🖼️ אופטימיזציה של תמונות

אני דואג שכל התמונות באתר יומרו לפורמט WEBP שהוא פורמט קליל. זה מפחית את העומס של המדיה על האתר ועוזר לטעון אותה בצורה מהירה יותר.
כמו כן, אני מוסיף לכל תמונה תגית ALT (טקסט אלטרנטיבי – Alternative Text) המתארת את התמונה. זו פעולה שתורמת לנגישות של האתר עבור בעלי מוגבלויות שמשתמשים בעזרי שמע כדי להבין מה רואים בתמונה – גוגל לוקח את זה בחשבון. אתרים שיש להם תמונות נגישות יקבלו עדיפות בדירוג.
התוצאה: אתר מהיר יותר, מדורג טוב יותר, ונגיש יותר לכל המשתמשים.

 


🗺️ הגדרת קובצי sitemap.xml ו־robots.txt ומניעת סריקה של עמודים מיותרים

שני קבצים טכניים וחשובים מאוד:

  • sitemap.xml הוא קובץ שממפה את האתר. הוא עוזר לגוגל להבין את מבנה האתר, ההיררכיה של העמודים, ולאנדקס (Index) את כל הדפים הרלוונטיים. את הקובץ הזה אני מגדיר ב-Google Search Console כדי לזרז את האינדוקס של האתר שעשוי לפעמים להמשך שבועות ואף חודשים.
  • robots.txt הוא קובץ שאומר לגוגל אילו עמודים לסרוק ומאילו להמנע. זה עוזר לנו לתת יותר כוח לעמודים החשובים ולגרום לגוגל להתעלם מ"עמודי ביניים" שלא נותנים ערך ממשי, כמו עמודי קטגוריה. בנוסף הוא מונע את הסריקה מ"עמודי ספאם" שנוצרים באתר אבל הם לא הנתיב המקורי של העמודים. מן סוג של תוספות לסלאגים, כמו tags, feed, כוכביות וכו'.

 


📊 חיבור ל-Google Analytics ו-Google Search Console

בסיום העבודה על בניית האתר, עם עלייתו לאוויר, אני מחבר את האתר לכלי הניטור של גוגל, שמאפשרים לבדוק תנועה, מיקומים בתוצאות החיפוש, וסטטיסטיקות שימוש בסיסיות.
כך תוכלו לראות מה עובד, ומה כדאי לשפר בהמשך.

 


🔗קישורים פנימיים

בכל עמוד אפשר להוסיף לינקים המקשרים בין העמודים השונים בתוך אתר. זה מחזק את מבנה הקישורים הפנימי שלו.

לדוגמה: אם אני מזכיר באתר שחשוב שלכל בעל עסק יהיה אתר כי רשתות חברתיות זה לא מספיק, אני אקשר את המילים האלה למאמר שמדבר ספציפית על זה.

כמו כן, אפשר להוסיף חלק בעמוד שמציע קריאה נוספת של מאמרים נוספים או תוכן אחר. כמו "מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך" או ניווט "למאמר הבא / למאמר הקודם". למה זה טוב? זה גורם לגולש להישאר יותר זמן באתר. בנוסף אם הוא פותח כמה טאבים (tabs) בדפדפן של אותו אתר – גוגל מבין שהאתר הזה מעניין אותו – וזה תורם רבות למוניטין שלכם.

 


💡ומה עוד אפשר לעשות?

בנוסף לפעולות שאני מבצע כברירת מחדל, יש עוד כמה פעולות שאפשר לעשות כדי לשפר את הקידום של האתר:

  • תוספת של בלוג פעיל – הוספת בלוג המתעדכן במאמרים חדשים אחת לכמה זמן עם תוכן איכותי ואותנטי משדר לגוגל שהאתר חי ומתעדכן.

  • ביקורות בגוגל לעסק שלי (Google Business Profile) – ביקורות חיוביות על העסק שלכם משפרות משמעותית את החשיפה. אם אין לכם עדיין חשבון בגוגל ביזנס – אתם זורקים כסף על הרצפה! אני עוזר ללקוחות שלי לפתוח פרופיל בכלי החשוב הזה.

  • שיתופים ברשתות חברתיות – הפניות טבעיות מתנועה חברתית עוזרות לבנות אמינות סביב המותג והאתר שלכם. יש לכם בלוג מאמרים – הוסיפו כפתורי שיתוף ברשתות החברתיות!

  • שמירה על מהירות טעינה גבוהה – גם אחסון איכותי ותמונות קלות משפיעים על הקידום, בנוסף שימוש בתוסף קאש שעוזר להגביר את מהירות האתר הוא הכרחי.

 


בשורה התחתונה:

אני לא מקדם אתרים – אני בונה אתרים שמוכנים לקידום.
אתרים שנראים מעולה, נטענים מהר, ומבוססים על תשתית נכונה שמכבדת גם את המשתמש וגם את גוגל.
כך, כשיגיע הזמן לקחת את הקידום לשלב הבא – תהיה לכם נקודת פתיחה מצוינת.

רוצים שאני אעזור לכם לבנות אתר לעסק עם תשתית נכונה לקידום אתרים? השאירו פרטים בטופס שבתחתית העמוד ואני אחזור אליכם.

תמונה של ליאור חליבה
ליאור חליבה

מעצב גרפי ובונה אתרים עם תשוקה לחוויית משתמש ולעיצוב מדויק שמרגיש נכון. אני לא מוכר אתרים, אני בונה חוויות.

עוד עליי ←
תוכן עניינים
מעבורת חלל
מוכנים לתת פנים חדשות לעסק שלכם?​
לא כל אתר מתאים לכל עסק. בשיחה קצרה נבין מה באמת נכון לכם – ואשלח הצעה מותאמת אישית.

שתפו את המאמר

WhatsApp
Facebook
LinkedIn
X
Telegram
דוא"ל

קבלו הצעת מחיר

השאירו פרטים ואני אחזור אליכם עם כל מה שצריך לדעת!

Lior Haliva
המשך הגלישה באתר מהווה הסכמה אקטיבית למדיניות הפרטיות ושימוש בעוגיות.

אתר זה משתמש בטכנולוגיות כגון Google Analytics וכלי צד שלישי נוספים שאוספים מידע טכני באמצעות קובצי Cookies (עוגיות) על מנת לשפר את חווית הגלישה ולמטרות סטטיסטיקה, איפיון ושיווק. בהשארת פרטים באתר באמצעות טפסי יצירת קשר איני עושה כל שימוש במידע האישי שלכם או מעביר אותו לגורמי צד שלישי ללא אישורכם, אלא רק ליצור איתכם קשר לכל היותר. אם אינכם מסכימים למדיניות הפרטיות באתר - אנא צאו ממנו.

תמונה שלי משלב ידיים

נהדר,

סיימנו את שלב האיפיון!

עכשיו אני יכול לעבור על הדברים ולהתחיל לתכנן לכם אתר עם חזון ואופק.

אם יש לכם שאלות, כתבו לי בדוא"ל או בווטסאפ.
liorhaliva4@gmail.com

תמונה של ליאור חליבה משלב ידיים

היי, זה ליאור.

תודה שהשארת פרטים!

בקרוב אתפנה ואצור איתך קשר!